reklama

Maľovanie úsmevov

Chcela som napísať článok o tom, ako maľovať úsmevy. A nie hocijaké, špeciálne. Ale rozmyslela som si to. Na ulici aj tak každý len kývol hlavou nad ponukou úsmevu, a nikto sa ani len nezastavil. V tejto uponáhľanej dobe sa nikto nezaujíma o úsmev, šťastie. Veľmi žiadaná ale zdanlivo nedosiahnuteľná komodita.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Ale aby som ľuďom nekrivdila, veľa ľuďom vyčaril úsmev pohľad na blázna s otázkou „ chcete úsmev? “. Škoda toho, že sa nedokážu usmiať nad svojim životom. Nohami, ktorými pevne kráčajú po zemi, maľujú svoj obraz, príliš jednotvárny na spokojnosť. A zo spokojnosti pramení úsmev, to spomínané šťastie.. teda aspoň jedna časť. Možno to je práve dôvodom, prečo toľko pracujú. Zamestnávajú sa natoľko, aby nemali čas si sadnúť a zhodnotiť, či to stálo za to, to ponáhľanie, ignorovanie a všetko to ostatné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale o tom som nechcela písať. Ako vždy, ostanem verná téme malých detí. Prečo ? Očaruje ma ich jednoduchosť. A našťastie – dovolím si byť na túto skutočnosť pyšná- nie som ešte vo veku či dobe, kedy sa nestíham zamyslieť nad podstatou života ( tak ako to veľa ľudí považuje za stratu času, preto to nikdy nenašli) ale stíham si aj spomenúť na svoje detské časy.

S nosom prilepený na okne. Dážď kreslil kruhy do vody, vždy s presnosťou rovnaké, rovnako krásne a kúzelné, nikdy ho to neprestalo baviť. Fascinujúce. A potom- tá detská radosť, prekrásna vôňa..hmm, čokoláda, mamin koláč. Toľko šťastia na tak málo štvorcových centimetrov ! Aké bolo jednoduché sa tešiť z tak malých vecí ! Starosti boli len malé obláčiky na slnkom zaliatej oblohe. A týmto obrazom, by som to ukončila. Každý má takúto spomienku, svoju vlastnú, samozrejme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno to teraz vyzerá, že pointa tohto článku mi ušla v prvom riadku. Mýlite sa. Ak ste ju teda nenašli, prezradím vám ju.

Pointou je, že ľudia, tie najinteligentnejšie stvorenia, sú až tak inteligentný, že sa nedokážu tešiť z ničoho menšieho, než milióna eur ( aj to len na pár sekúnd, potom sa zas boja, že im niekto tie peniaze ukradne) a podobných vecí, a to všetko len pre to, že ich – podľa mňa – straší vlastná neschopnosť. Práve poznanie tejto neschopnosti, podľa Sokrata, nás činí múdrymi... ale to by bolo na ďalší článok.

Mojou snahou v tomto článku bola jednoduchá vec. Maľovať úsmevy. Každé ráno na tvár, a nie hocijaký – špeciálny. Špeciálny rovnako veľmi, ako špeciálny je deň. Každý niečím krásny a výnimočný. Pretože každý deň je skvelou príležitosťou na to, aby sme ho spravili skvelým.

Diana Smolíková

Diana Smolíková

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

mlčaním vyjadrujeme súhlas so zlom. Konaním vyjadrujeme vieru v niečo. Tak teda hovorím a konám ! Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu